Okręty
Człowiek bez marzeń tkwi w miejscu, niczym statek na mieliźnie.
Wsiądź na jacht i ruszaj ku nowej przygodzie!
Nasza flota
Stabilny ląd to iluzja. To nienormalny, nieludzki sposób poruszania się po świecie. Gdy tylko przejdziesz z gnuśnego miejskiego chodnika na zawieszone nad taflą wody deski naszego pomostu zaczniesz rozumieć. Spojrzysz na lekko rozhuśtane jachty i w końcu pojmiesz dlaczego Twoje kroki zawsze wydawały Ci się zbyt ciężkie, a grunt pod nogami suchy i przewidywalny. Jesteś o krok od powrotu do swojej wodnej natury. Musisz tylko wybrać swój jacht.

Trener Wielki
Rok budowy: 1979 Dwumasztowa jednostka, własność Białostockiego Okręgowego Związku Żeglarskiego, w użytkowaniu Zespołu Pilota od 1979 roku. Jacht szkoleniowy dla kursantów posiadających patent żeglarza, poza codziennym szkoleniem bierze udział w rejsach do Rajgrodu i Ośrodków. Cyklicznie zmieniane żagle - bezan z 2012 roku i grot z 2013 roku. Dzięki nieocenionemu wsparciu Stowarzyszenia Wychowanie Przez Żagle w 2018 roku udało się odmalować kadłub, założyć nową listwę odbojową oraz wymienić niezbędny osprzęt.
Apacz
Rok budowy: 1979 Własność Podlaskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego, użyczona od 2019 roku na rzecz Choragwianego Klubu Zeglarskiego. Świetna jednostka szkoleniowa, wyposażona w 5 zagli; kliwer, fok, grot lub apsel oraz bezan, dulki i wiosła. Pierwszy od lat okręt z bukszprytem
Komandor II
Rok budowy: 1979 Dwumasztowiec krótszy od trenera wielkiego o ok 1,5 m. Doskonale chodzi po wodzie. Własność yachtklubu Komandor z Augustowa, w zarządzaniu Stowarzyszenia Wychowanie Przez Żagle, użyczony Choragwianemu Klubowi Zeglarskiemu
Czerwona
Rok budowy: 1980 Omega typu Ostróda, z pełnego laminatu, z wkładką i komorami wypornościowymi. Zakupiona przez Komendę Chorągwi i przekazana w użytkowanie obozu w 1980 roku. Lśniące kabestany, szykowne pasy balastowe i przeprowadzony w 2012 roku remont sprawiają, że kursanci walczą o miejsce na Czerwonej ostrzej niż o batoniki z podwieczorku.
Dzik
Rok budowy: 1994 Pozyskany przez Komendę Chorągwi i przekazany w użytkowanie Zespołowi Pilota w 2011 roku. Rok później przeszedł kapitalny remont, aby dostosować się do towarzystwa. Jest to Omega typu Ostróda, z pełnego laminatu, z wkładką i komorami wypornościowymi. Posiada pasy balastowe i kabestany. Dodatkowo jest to nasza najlżejsza jednostka żaglowa. Zanim postawisz nogę na pokładzie zapamiętaj - Dzik jest dziki. Nie mówcie, że nie ostrzegaliśmy.
Copaj Cabana
Rok budowy: 1992 Omega typu Ostróda, z pełnego laminatu, z wkładką i komorami wypornościowymi. Zakupiona na Allegro w 2010 roku z funduszy wypracowanych przez obozy w Staczach. Tropikalna nazwa, wygodne wnętrze i komfortowe prowadzenie sprawią, że nie będziesz chciał zejść na brzeg.
Orlik 2
Rok budowy: 1980 Omega typu Ostróda, z pełnego laminatu, z wkładką i komorami wypornościowymi, zakupiona przez Komendę Chorągwi w 1980 roku. Od tej pory służy obozowi, wielokrotnie odnawiany, ostatnio w 2013 roku. Posiada pasy balastowe i kabestany. Wygodny, doskonały do szkolenia.
Mucholot
Rok budowy: 1989 Omega typu Ostróda, z pełnego laminatu, z wkładką i komorami wypornościowymi. Zakupiona w 2013 roku z funduszy wypracowanych przez Obozy w Staczach. Świeży jacht, zawsze gotów na przygodę i szkolenie.
Ćwik
Rok budowy: 1979 Wyremontowany w 2019 przez Pilota Chorągwi, Zbycha Wróblewskiego wraz z pomocnikami. Nabyty kilka lat wcześniej, pod nazwą Police. Dzielna łódka, swoją nazwą nawiązuje do innej omegi z historii Stacz.
Skaut
Rok budowy: 1976 Omega, produkcji Fotopamu Augustów. Pochodzi z serii pierwszych laminatowych omeg w Polsce. W użytkowaniu obozu od początku, poddany wielu faceliftingom i remontom - ostatnio w 2012 roku. Jacht z gretingami, dzielny i wierny.
Wędrownik
Rok budowy: 1976 Omega, produkcji Fotopamu Augustów. Pochodzi z serii pierwszych laminatowych omeg w Polsce. Kilkukrotnie odnawiany, ostatnio w 2010 roku. Jacht z gretingami, doskonały do szkolenia.
Flyer
Rok budowy: 1993 Flyer to mały oraz zwinny statek żaglowy, nasi kursanci uwielbiają go za jego zwrotność. Kolejna jednostak, która różnicuje naszą flotę i pozwala zaznajomić się kursantom z różnymi typami jachtów.
Sirocco
Rok budowy: 1993 Łódź kabinowa typu Tango - klasyk Mazurskich Jezior, o wdzięcznej nazwie oznaczającej suchy i gorący wiatr wiejący w basenie Morza Śródziemnego. Niezawodna podczas szkoleń i egzaminów na stopień żeglarza jachtowego. Dzięki wygodnemu wnętrzu i atrakcyjnym wyglądzie wielokrotnie wyruszała na nocne rejsy w nagrodę zasłużonym żeglarzom za chętne i sumienne pływanie podczas szkoleń.
Mak
Rok budowy: 1990 Łódź kabinowa służąca do szkolenia przyszłych żeglarzy. Przypomina Sirocco; jacht używany do przeprowadzenia egzaminu, dzięki czemu szkolący się mogą lepiej wyćwiczyć wszystkie manewry. Jest w użytku od wielu lat i powoli zbliża się koniec jego służby.
Ania
Rok budowy: 2000 Motorówka ślizgowa służąca do szkolenia przyszłych sterników motorowodnych. To właśnie na niej przeprowadzany jest egzamin praktyczny. W razie potrzeby używana jest do niesienia pomocy na wodzie. Najszybsza łódka na obozie, dostarcza swoim pasażerom wiele niezapomnianych wrażeń, a szkolącym się drugie śniadanie.
Life guard
Rok budowy: 1980 Łódź wypornościowa zawsze gotowa do użycia w przypadku wywrotki jachtu. Gdy tylko to nastąpi, ta jako pierwsza wyrusza na pomoc. Używana od wielu lat, a mimo to ciągle niezawodna.
Isa 407
Rok budowy: 2004 Jednoosobowa łódka regatowa klasy 407. Należy do Stowarzyszenia Wychowanie Przez Żagle, któremu została podarowana. Służy do szkolenia uczestników obozu pod kątem pływania łodziami regatowymi; jest świetnym narzędziem do nauki pracy balastem.
470
Rok budowy: 1997 Jest to dwuosobowa łódź regatowa klasy 470. Jest to kolejny jacht należący do stowarzyszenia. Jego głównym celem jest wzbogacenie szkolenia o umiejętności pływania jachtami sportowymi.
Spitfire Micro 550
Rok budowy: 1995 Pierwszy w Staczach jacht w klasie Micro. Udało się go zakupić dzięki zbiórce prowadzonej przez Stowarzyszenie Wychowanie Przez Żagle w 2019 roku. To właśnie na tej jednostce, polscy żeglarze, Tomasz Stocki i Leon Wróbel, zdobyli złoty medal mistrzostw świata w 1995 roku. Pływanie na „Shancie” wymaga sporo umiejętności, ale daje niesamowicie dużo frajdy i zapewnia prawdziwe, sportowe wrażenia.
Mustang Micro 550
Rok budowy: 1995 Tak jak Spitfire jacht należy do klasy Micro 550, aczkolwiek jest pomiędzy nimi kilka różnic. Najbardziej zauważalną z nich jest obecność trzeciego żagla - genakera, używanego tylko i wyłącznie w kursach pełnych w celu znacznego przyspieszenia łodzi. Na naszym obozie znalazł się równocześnie z trzema pozostałymi łodziami sportowymi.